[trend] Rozšířená realita v praxi v podání DHL

O rozšířené realitě píšeme poměrně často a o pilotním projektu implementace augmentované reality v provozu společnosti DHL jsme již také psali. Ono téma rozšířené reality má s naším oborem dynamické a prediktivní simulace hodně co do činění. Technologie jdou dopředu ani ne kroky, ale spíše skoky a jejich využití ve výrobě je tedy naprosto logické.

DHL v loňském roce pilotovalo projekt nasazení chytrých brýlí při distribuci zásilek ve svých skladech. To mělo za cíl ulehčení a především zrychlení procesu vychystávání tak, aby operátorům odpadla celá řada manuálních úkonů, pročítání manuálů a zaškolování. Zjednodušeně řečeno, cílem bylo, aby díky smart glass koukli a viděli, případně aby díky jednoduchým pohybům a pokynům v chytrých brýlích prováděli jinak manuální kroky.

Tento pilot se podle tvrzení DHL v praxi osvědčil a společnost zavádí rozšířenou realitu do praxe. Vision packaging, jak technologii DHL nazvalo, nyní zavádí jako běžnou praxi do svých dalších skladů po celém světě. Protože my jsme hodně přes čísla, koneckonců dynamická simulace je obor, kde se rozhodujete jen na základě čísel, tak pár reálných výsledků:

Zvýšení produktivity práce o 15% při nižší chybovosti jen díky rozšířené realitě. Mimo to se výrazně snížil čas potřebný na zaškolování a proinformování pracovníků, jelikož ti mají „celou databázi“ pokynů a vědomostí přímo před očima na displeji svých chytrých brýlí.

 

No a jak takové vychystávání s pomocí smart glass a rozšířené reality vypadá v praxi?
Na to se můžete podívat „svýma očima“ v promo video DHL.