Snaha uspokojit očekávání zákazníků je pro e-commerce obchodníky náročnou disciplinou i v roce 2020. Zákazníci chtějí všechno: rychlou a pohodlnou distribuci, permanentní přehled o svých zakázkách, nejlepší ceny, jednoduchý proces vracení zboží a neustálou komunikaci od objednávky po doručení. Jako prioritu nicméně vnímají pohodlí nákupu a očekávají od obchodníků neustálé inovace, které ušetří jejich čas a námahu.

Kromě plnění požadavků zákazníků musí podniky čelit také technickým výzvám. V situaci, kdy rostoucí mzdové náklady a nájemné ve skladu snižují ziskovost, narůstá počet skladových položek a složitost operací, začínají podniky oceňovat význam optimalizace skladových procesů.

Přinášíme 3 tipy, díky kterým můžete naskladňovat, balit a expedovat jako špičkoví hráči na poli logistiky:

Automatizujte

Na jedné straně může rozšiřování palety možností uspokojování zákazníků a vstup na nové trhy vypadat jako dobrá strategie, na druhé se může velmi brzo stát noční můrou. Složitost a komplexita procesů v rámci těchto systémů zvyšuje riziko chyb, vícepráce a možnosti selhání.

Řešením je automatizace. Se systémem, který automatizuje konektivitu napříč trhy a standardizuje skladové operace, dosahují lídři v oboru významné konkurenční výhody díky snižování nákladů a zlepšování zákaznického servisu.

Zkuste čárové kódy

Čárové kódy a skenery jsou v současnosti základem a používají se úplně všude. Tím, že eliminují manuální procesy a papírování, které jsou náročné na čas a náchylné k chybám, přinášejí vyšší přesnost, produktivitu a snižují celkové náklady.

Přijměte myšlenku „chaosu“ ve skladu

Na první pohled se může zdát logické seskupovat ve skladu podobné položky uspořádané podle typu produktu nebo v nějakém předem definovaném pořadí. Tento přístup však nemusí být nutně nejúčinnějším a nejekonomičtějším uspořádáním prostoru skladu. Striktní dodržování těchto modelů nemusí znamenat, že se dané položky hodí do prostoru, kde jsou uloženy, nebo že populární položky jsou umístěny na dosah jako součást optimalizovaného uspořádání.

Model chaotického skladu optimalizuje skladové operace. Ačkoli pojem „chaotické skladování“ může znít kontraproduktivně, jedná se o organizovaný a velmi dobře promyšlený systém. V tomto modelu se uplatňují organické policové systémy, které postrádají jakoukoli předem přesně definovanou strukturu. Každý produkt má přidělen čárový kód, který sleduje jeho umístění v rámci skladu. Skladové položky se sice nemusí jevit jako úhledně seskupené nebo strukturované, ale volné místo může být zaplněno rychleji a efektivněji a celkově je tak dosaženo vyšší provozní flexibility, přesnosti a úspory nákladů.

Problematika skladování v sektoru e-commerce představuje komplex operací sestávající z celé řady komponent a funkcí, které probíhají současně. V tomto turbulentním prostředí může být náročné zjistit, jak zvýšit produktivitu a kde se úsilí o optimalizaci skutečně vyplatí. Zaměření na proces odbavování zakázek působí na zákazníka a jeho spokojenost bezprostředně. Obchodníci tak mohou dosáhnout významné konkurenční výhody a dosahovat dlouhodobého růstu.