Budoucnost výrobních podniků je do značné míry ovlivněna tím, jak se dokážou přizpůsobit neustálým změnám. Článek, který zveřejnil Hitachi Solutions, popisuje, co se v průmyslu právě děje a jaká může být jeho další cesta. Tady je krátký výběr některých témat.

 

Nejsou lidi

Dlouhodobý nedostatek pracovních sil je spojován mimo jiné s Great Resignation, fenoménem, který v době covidu a po něm zaznamenaly společnosti na celém světě. Lidé hromadně opouštěli svá zaměstnání, aby našli nové pracovní příležitosti. Ať už s vyšší mzdou, nebo třeba s lepší možností work-life balance.

Svou roli hraje také věk zaměstnanců v průmyslu. Podle zprávy Macufacturing Institute je téměř čtvrtina ve věku 55+. Oslovování, najímání a udržení mladých talentů je tedy první výzvou výrobních firem.

 

Chceme lepší zákaznický zážitek

Výrazný posun ve spotřebitelském chování, změna způsobu komunikace mezi zákazníkem a značkami vedou společnosti k novému obchodnímu modelu. PaaS (Platform as a Service) umožňuje výrobcům spíše než své zboží prodávat, nabízet pronájem služeb na základě předplatného. Zapojují IoT, AI, prediktivní analytiku, dokážou lépe pochopit zákazníkovy potřeby a nabídnout mu služby s přidanou hodnotou.

 

IoT zlepšuje průmyslové aplikace

Průmyslový IoT (IIoT) se začíná využívat třeba pro dálkové monitorování výkonu výrobních zařízení, identifikaci možných problémů, plánování podnikových zdrojů, řízení kvality a podobně.

 

Prediktivní údržba má svého nástupce

Zmíněný článek mluví také o nové generaci prediktivní údržby. Jde o prediktivní řešení. Prediktivní údržba využívá analýzu dat k identifikaci anomálií, prediktivní řešení rovnou nabízí technikům způsob, jak problém odstranit na první pokus.

 

Digitální dvojčata pro každý aspekt podnikání

Simulace prostřednictvím digitálních dvojčat umožňuje výrobcům provádět testy, modelovat scénáře, školit a sledovat, jak zařízení funguje za různých podmínek, aniž by museli měnit reálné situace ve výrobě. Skvěle se tak uplatní například k optimalizaci výroby modelováním různých procesů, k identifikací potenciálních úzkých míst, k testování nových výrobních linek a prototypování nových produktů snadným a cenově dostupným způsobem, k testování oprav a vylepšení za účelem měření jejich účinnosti i k modelování nových obchodních příležitostí na podporu růstových strategií.

 

Zdroj: https://global.hitachi-solutions.com/blog/top-manufacturing-trends/?gclid=Cj0KCQjwqP2pBhDMARIsAJQ0Czo3HGnQro7fCIY0TybWS9k41JAg-OJp7yu6xwWS94SDfP3S69B4ldYaAuiYEALw_wcB