DToC umožnuje firmám rychle reagovat na změny chování zákazníků
Podle závěrů výzkumu, který provedla společnost Gartner, vytváří digitální dvojčata zákazníků jen 27 % firem.
Šetření mezi 380 řediteli dodavatelských řetězců ukázalo, že 60 % z nich sice už digi twins připravuje nebo plánuje, ale jen velmi málo přitom pamatuje i na stranu svých klientů. Digitální dvojče zákazníka (DToC) přitom v byznyse hraje velmi důležitou roli. Jak uvádí Gartner, jde o „dynamickou virtuální zrcadlovou prezentaci zákazníka, která simuluje a učí se napodobovat a předvídat jeho chování“.
DToC má přitom obrovský potenciál. Může odpovídat na změny chování zákazníků za různých podmínek a přinášet podněty, které podpoří růst a plánování firem. Umožňuje například testovat změny materiálů, procesů nebo datových výstupů. A získat informace o tom, jak ovlivní aktivitu zákazníků.
Do roku 2028 překročí trh s digi twins hodnotu 110 miliard dolarů, předpovídá MarketsandMarkets. Nedostatečné povědomí o výhodách DToC bude brzdit rozvoj společností. Jejich přechod z nákladově orientovaného, reaktivního postoje k proaktivním strategiím to velmi zpomalí.
K úspěchu povede začlenění zákazníků do firemních procesů. Společnosti, které přístup DToC uplatňují, očekávají zlepšení agility dodavatelského řetězce a vyšší schopnost zmírňovat rizika.
Co podle respondentů průzkumu stojí zavedení DToC v cestě? Nejčastěji uváděli nedostatek dovedností v oblasti digitalizace, ochranu osobních údajů zákazníků a obavy z možné ztráty jejich důvěry. Překážkou jsou také potřeba integrovat a sladit dodavatelské řetězce v sektorech dat a investic.
Zdroj: https://www.scmr.com/article/the-power-of-digital-twins-is-being-lost-as-customers-are-left-behind
Související články
Lis 25, 2024
Od mikrofonu zdraví DYNAMIC FUTURE
Od mikrofonu zdraví DYNAMIC FUTURE
Lis 22, 2024
Poly-krize v číslech aneb Dodavatelské řetězce prochází změnou
Poly-krize v číslech aneb Dodavatelské řetězce prochází změnou
Lis 22, 2024