Pět kroků, které vás dovedou od krizových odpovědí ke strategickému plánování

Koronavirová pandemie jistým způsobem ovlivnila každého na světě. Společnosti ze všech sektorů se musely přizpůsobit narušení jejich přirozeného chodu. Nyní už většina organizací učinila obezřetný krok a vytvořila speciální krizový tým se specializací na krizové situace. Tým složený z klíčových vedoucích rolí, které jsou všestranné a odpovídají za monitorování, plánování a rychlé jednání během toho, jak se pandemie COVID-19 vyvíjí.
Spolu s tím, jak tuto krizi opouštíme, vlády zavádějí nová provozní pravidla, trhy zůstávají nestálé a způsoby, jakými jsme dosud pracovali, již nelze aplikovat. Tyto týmy už nebudou hledat odpověď na otázku: “Jak tuto krizi zvládneme?” ale spíše na to: “Jak maximalizujeme příležitosti, které jsou před námi?”. Následujících 5 kroků nastiňuje, jak by se váš krizový tým mohl proměnit v strategický tým, který zajistí budoucnost vašeho businessu.
Krok 1 – Stanovte pro svůj tým nový cíl
První krok spočívá ve využití benefitů strategického týmu tak, abyste si zachovali jasné zaměření, frekvenci plánování a schopnost se rozhodovat. První změnou je posun v nastavení mysli a stanovení cíle v rámci týmu. Cílem strategického týmu není dělat rozhodnutí tak, abychom se vyhnuli okamžitému riziku, ale spíše abychom pochopili současný stav na trhu a na jeho základě vyvinuli plány s různými výsledky.
Krok 2 – Pokud jste tak ještě neučinili, posilněte svůj strategický tým s pomocí dat
Druhým krokem, který už pravděpodobně spousta organizací udělala, je vytvoření podpůrného týmu obchodních analytiků a modelářů. Jejich odpovědností je sběr odpovídajících dat, modelování scénářů a poskytování analýzy pro podporu rozhodování – jednoduchá evoluce z krizového managementu k umožnění strategického rozvoje.
Krok 3 – Otevřete dveře kreativitě
Klíčovým znakem úspěšných organizací je jejich schopnost přizpůsobit se, ne jen přežívat, ale růst i navzdory těžkým podmínkám na trhu. Existuje spousta příkladů známých značek, které vytváří nové produkty a služby, a tak vyvíjejí svůj business model a svým zákazníkům zprostředkovávají nové zkušenosti. Za tím je ale tvrdá realita složená z procesů, které potřebovaly změnit, financí, které potřebovaly přeplánovat, a celkové organizační restrukturalizace. Technologie jsou klíčem k tomu, abyste tyto kroky dělali s minimálním rizikem!
Krok 4 – Modelování, Simulace, Opakování
Koncepty, myšlenky a řešení přivedete k životu mnohem snadněji, když se váš strategický tým bude moci spolehnout na modeláře a analytiky – ti převedou jejich myšlenky do obchodních scénářů. Vyvinutím knihovny těchto scénářů a jejich následnou simulací v rámci předpokládaných podmínek na trhu (dobrých a špatných) váš tým krizového managementu může vytvořit řešení, které se bude vyvíjet stejně tak rychle jako situace na trhu, a nacházet řešení jak na taktické problémy dodavatelského řetězce (zboží, zdroje, poptávka), tak na dlouhodobější otázky týkající se obchodní strategie.
Krok 5 – Komunikujte plány
Situace se překotně vyvíjí, a proto tým kontinuity podnikání nese zodpovědnost za rozhodování a komunikaci nových plánů a klíčových úkonů napříč organizací. Simulační vizualizace a analýza scénářů přináší jasnou vizi a zásadní důvody pro to, co je potřeba udělat pro všechny zainteresované strany. Někdy je zapotřebí učinit těžká rozhodnutí, aby se dosáhlo úspěchu, ale rozhodnutí podložená daty lze obvykle lépe pochopit, a naopak je nejde tak snadno zpochybnit.
Článek je převzatý z blogu společnosti Lanner
Související články
Led 12, 2025
Průmysl v roce 2025: Éra digitální transformace a udržitelnosti
Průmysl v roce 2025: Éra digitální transformace a udržitelnosti
Led 12, 2025
PREWIT se stává vlajkovou lodí DYNAMIC FUTURE
PREWIT se stává vlajkovou lodí DYNAMIC FUTURE
Lis 25, 2024